Profile index

Promotion video
Sponsor

Beretning fra Påskestævne
Påske stævne i Skovshoved.
Weekenden d. 3-4 April var der påske stævne i Hellerup. Denne gang var vi tre af sted fra Kolding. Da der var en ny mand i staben, og vi aftalte derfor at vi skulle mødes på havnen dagen før og pakkede bådene sammen, og læsse dem på Jørgens ScanNet trailer, da der ikke var noget plads på vores normale trailer.
Traileren blev læsset, og vi bedrog os af sted med et lille stop i Fredericia, fordi at vores nye medlem af A-cat foreningen havde glemt hans ror og sværd, og så sku vi jo li et smut ind forbi burger King. Turen til Skovshoved gik helt perfekt uden problemer, og vi var i Skovshoved ved 18:00 tiden. vi havde i tankerne at komme på vandet, og få os en lille sejltur for at se om tingene fungerede, det blev ikke til noget da det blev for sent, og for mørkt så det ikke kunne nytte noget at sejle, så vi tog i stedet hen til vores lille hummer ved Hellerup sejlklub og fandt os til rette der og smuttede til køjs.
Første stævne dag:

Dagen startede kl. 08:00 hvor vi stod op. Vi sprang i tøjet i og smuttede ned til beroet og tilmelde os. Da det var gjort stod den på morgen mad i shell’s bedste stil nemlig 8 rundstykker og 4 basser for 45 kr. helt kanon, med rundstykkerne og basserne i posen smuttede vi straks på havnen for at gøre klar til sejlads. vi gjorde klar til sejlads, og fik en lille tjat med de andre inden det gik løs på vandet. Kl. 10:00 var Jørgen og jeg på vandet mens de andre gik ind for at klæde om.
Efter halv anden times ventetid gik starten endelig for os. Thomas lagde sig med det samme i spidsen mens Jørgen og jeg duellerede om andenpladsen, mens Martin var gået i havn med et knækket forstag. Under hele sejladsen blev der duelleret mellem Jørgen og mig, og første lænser flyver vi af sted og lige pludselig kæntrer Jørgen og jeg sejler forbi. Da Jørgen kommer til sig så var det kørt og jeg lå toer og Jørgen treer og det endte det også med i den sejlads.
Anden sejlads blev hurtigt sat i gang, og denne gang var Martin med i kampen om placeringerne. Starten gik og Jørgen råbte til mig,” vi går 12,3 knob yeeehaaa”. Så køre det og det lykkedes os at hænge på Thomas og Martin, og vi rundede første topmærke som perler på en snor, mens Lars og Aksel lå nede bagved og duellerede. Første lænser gik helt kanon, og som en af de første gange sejlede vi fra Martin på lænseren. Jørgen lå derfor 2, mig 3 og Martin 4. Vi rundede bundmærket, og Jørgen og mig smuttede ud til styrbord mens Martin tog en vending og sejlede ud på bagbord fløj. Ved topmærket lå Jørgen 2 er og mig 3. Mens at Martin havde sejlet sig en del bagud, ved at vælge den forkerte fløj. På lænseren holdte vi afstanden til Martin mens Jørgen og jeg duellerede, lige indtil at Jørgen igen uheldigvis kæntrede, og det endte så med at han kom på en 4 plads og jeg på en 2 plads.

Beretning fra Påskestævne

Mellem anden og tredje sejlads fik Jørgen problemer med hans øverste sejlpind, og måtte tage sit sejl ned for at reparere det, men han nåede ikke tredje start, da sejlet gik i stykker i forliget og han måtte udgå.
Jeg havde til gengæld en kanon start og havde ingen problemer med at holde fart i båden, og lå 2er ved første mærke mens Thomas lå på første pladsen, og Martin på 3 pladsen. Sådan fortsatte det helt til mål. Efter sejladsen var det slut for den dags sejlads, og vi sejlede ind. Vi lige fik rigget af og badet lidt inden den stod på burger i Hellerup sejlklub om aften. Og Senere hen et lille foredrag fra Thomas om trim af A-cat.
Da vi vågnede søndag stod der en kuling fra øst/nordøst, og det var simpelthen uforsvarligt at sejle. Så vi pakkede bådene sammen, og smuttede til præmie overrakelse hvor jeg fik en præmie for en anden plads i stævnet. Derefter vendte vi næsen hjemad og var hjemme i Kolding ved spisetid.

[ Tilbage | Print | Send til en ven ] Opdateret: 15-05-2010 23:14
DNA A-class Catamaran
Danish A-Class Association
International A-Class Association (IACA)